تالار عروسی لیانا اهواز
خرید آنلاین بلیط چارتری و سیستمی رزرو بلیط هواپیما با بهترین نرخ تهران اهواز

کد خبر: 49350
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴

معاون سازمان حمایت گفت: بازرسی ها در خصوص قیمت کالاها در بازار به صورت مداوم صورت می گیرد و در صورت اعلام شکایت به سامانه 124 ظرف 45 دقیقه رسیدگی می شود.
امتیاز خبر: از تعداد رای دهندگان

باشگاه خبرنگاران جوان: شهرام میرآخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر اظهار داشت: بازرسی های سازمان حمایت به صورت مداوم در اغلب کالاهای موجود در بازار صورت می گیرد به طوریکه اطلاعات قیمتی ۵۹ قلم کالا در سامانه سازمان به صورت روزانه ثبت و رصد می شود این در حالی است که شاید تغییرات  قیمتی در برخی از این کالاها مورد توجه مردم نباشد.

وی ادامه داد: البته قیمت برخی محصولات به دلیل افزایش هزینه های تولید گران می شود  که نمی توان این امر را گران فروشی قلمداد کرد. به طور مثال در صنعت لبنیات برخی از تغییرات قیمتی با مجوز سازمان حمایت صورت گرفته است.

میرآخورلو در خصوص رسیدگی به شکایات گفت: اگر شکایتی به سامانه ۱۲۴ گزارش شود ظرف ۴۵ دقیقه مامورین در محل شکایت حاضر شده و رسیدگی می کنند و  در این خصوص بالای ۹۰ درصد رضایت  شاکیان را داریم.

وی ادامه داد: در بین سالهای ۹۰ تا ۹۱  با توجه به تغییرات قیمتی در بسیاری از کالاها و خدمات، شکایات در خصوص قیمت ها افزایش یافت ولی در دولت  یازدهم شکایات روند کاهشی داشته است.

معاون سازمان حمایت در خصوص تداخل وظایف این سازمان با اتاق اصناف تصریح کرد: در بحث نظارت تداخلی با اتاق اصناف نداریم و در خصوص تخلفات این حوزه  باید رتبه بندی و میزان جریمه اصلاح شود و این می تواند در کنترل بازار و کاهش تخلفات تاثیر گذار باشد.

میر آخورلو  درباره تاثیر نوسانات قیمت ارز بر بازار گفت : حساسیت به نرخ ارز در کشور بالا است و ما از نرخ ارز غول ساخته ایم  در حالیکه خیلی از کالاها با ارز ارتباطی ندارند و افزایش قیمت در این کالاها سفته بازی است و سازمان حمایت باید در این خصوص از بازار مراقبت کند.


Asr Ahwaz News Agency

5.0 35
Google | Google+

منبع: برتـرین‌ها
مطالب مرتبط
اشتراک گذاری