یادداشت/ بار دیگرحزب‌الله سعدالله زارعی

یادداشت/ بار دیگرحزب‌الله

اجماع نسبی داخلی لبنان بر سر انتخاب «میشل عون» به عنوان رئیس‌جمهور که روز گذشته با 83 رأی پارلمان صورت گرفت، علامت مهمی از تغییر معادلات در لبنان است.
روابط عمومی ها از لحاظ حقوقی چه جایگاهی دارند؟ بررسی ضرورت تاسیس سازمان نظام روابط عمومی و ارتباطات احمد عامری . کارشناس روابط عمومی

روابط عمومی ها از لحاظ حقوقی چه جایگاهی دارند؟ بررسی ضرورت تاسیس سازمان نظام روابط عمومی و ارتباطات

عصر اهواز - با توجه به گسترش رسانه ها و شکل گیری رسانه های نو و همچنین گسترش وظایف روابط عمومی ها، کمتر مدیری را خواهیم یافت که از اهمیت نقش روابط عمومی در سازمان آگاه نباشد؛ تاثیرگذاری روابط عمومی در رشد و توسعه سازمان امری مهم است.

کانال تلگرام عصر اهواز

کد خبر: 330399
تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹

امتیاز خبر: از تعداد رای دهندگان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان گفت: بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی تاکنون نسبت به نحوه مدیریت بارانداز مرزی چذابه و عدم واگذاری مدیریت این بارانداز به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اعتراضات زیادی کرده‌اند که این اعتراضات کاملاً درست است زیرا بارانداز مرزی چذابه در وضعیت مناسبی قرار ندارد و حتی ما نیز نسبت به وضعیت بارانداز مرزی چذابه معترض هستیم.

مسعود مصدقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وجود دو بخش در مرز چذابه اظهار کرد: در مرز چذابه یک پایانه مرزی و یک بارانداز مرزی وجود دارد که اکنون مدیریت پایانه مرزی چذابه بر عهده اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان است و به علت عدم حمل مستقیم کالا به عراق و بالعکس، در بازارچه مرزی چذابه یک بارانداز راه‌اندازی شد.

وی با بیان این‌که وزارت کشور متولی تشکیلات باراندازهای مرزی است و فرماندارها مناطق مرزی مدیریت بارانداز مرزی مستقر در آن منطقه را بر عهده دارند، افزود: شهرداری بستان مدیریت بارانداز پایانه چذابه را بر عهده دارد و با وجود این‌که مدیریت باراندازهای مرزی جزو وظایف اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها نیست اما در زمان استاندار وقت، این مسئولیت به اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان محول شد.

مصدقی خاطرنشان کرد: طبق مصوبات استاندار قبلی، مدیریت بارانداز مرزی چذابه باید به اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان واگذار می‌شد اما این مسئولیت را هیج نهادی و فردی به ما محول نکرد. با وجود این‌که در تمام جلسات در حوزه معاونت عمرانی و … به دلیل ضعف شهرداری بستان در مدیریت بارانداز این پایانه مرزی، ده‌ها مصوبه مبنی بر واگذاری مدیریت این بارانداز به ما به تصویب رسیده اما هنوز این مصوبات اجرایی نشده‌اند و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان نیز به علت نداشتن قدرت اجرایی و امکان‌ناپذیر بودن اعمال زور و اجبار قادر به گرفتن این مسئولیت نیست.

وی با اشاره به مکاتبات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با فرمانداری دشت‌آزادگان و معاونت امنیتی استانداری در خصوص اجرای مصوبه واگذاری بارانداز مرزی چذابه به این اداره کل تاکید کرد: این مکاتبات به هیچ نتیجه‌ای منتهی نشد و مصوبات متعدد در این زمینه فقط در حد حرف بوده‌اند.

مصدقی با اشاره به اعتراضات رانندگان کامیون‌ها به وضعیت بهداشتی و نبود امکانت استراحتگاهی، سرویس بهداشتی و نمازخانه در بارانداز مرزی چذابه گفت: در صورت استمرار مدیریت این بارانداز توسط شهرداری بستان وضعیت کنونی بارانداز مرزی چذابه دچار هیچ تغییری نمی‌شود و هم‌چنان خدمات نامطلوبی ارائه خواهد شد.

وی اظهار کرد: با وجود این‌که دخالت در مدیریت بارانداز مرزی چذابه جزو ماموریت‌های کاری اداره حمل ونقل و پایانه‌های استان نیست، ما مدیریت این بارانداز را پذیرفتیم و حتی شیوه‌نامه مدیریتی خود را برای بارانداز مرزی چذابه ارائه کردیم اما فقط برای واگذاری مدیریت این بارانداز از شهرستان بستان به این اداره کل مصوبات متعددی صادر می‌کنند و از این بابت به ما فشار هم می‌آورند اما هیچ فردی واگذاری این مدیریت را انجام نمی‌دهد.

مصدقی تصریح کرد: شهرداری بستان روزانه حدود ۶۰ یا ۷۰ میلیون تومان از بارانداز مرزی چذابه درآمد کسب می‌کند و اصلاً اجازه ورود اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها را به بحث مدیریت این پایانه نمی‌دهد. نمی‌دانم چه نهادی پشت شهرداری است اما بالاترین مقام اجرایی استان استانداری است و اگر استانداری مصوبه‌ای دارد باید خود، آن مصوبه را به اجرا بگذارد.

انتهای پیام



مطالب مرتبط
اشتراک گذاری

کانال تلگرام عصر اهواز

اخبار خوزستان