یادداشت/ بار دیگرحزب‌الله سعدالله زارعی

یادداشت/ بار دیگرحزب‌الله

اجماع نسبی داخلی لبنان بر سر انتخاب «میشل عون» به عنوان رئیس‌جمهور که روز گذشته با 83 رأی پارلمان صورت گرفت، علامت مهمی از تغییر معادلات در لبنان است.
روابط عمومی ها از لحاظ حقوقی چه جایگاهی دارند؟ بررسی ضرورت تاسیس سازمان نظام روابط عمومی و ارتباطات احمد عامری . کارشناس روابط عمومی

روابط عمومی ها از لحاظ حقوقی چه جایگاهی دارند؟ بررسی ضرورت تاسیس سازمان نظام روابط عمومی و ارتباطات

عصر اهواز - با توجه به گسترش رسانه ها و شکل گیری رسانه های نو و همچنین گسترش وظایف روابط عمومی ها، کمتر مدیری را خواهیم یافت که از اهمیت نقش روابط عمومی در سازمان آگاه نباشد؛ تاثیرگذاری روابط عمومی در رشد و توسعه سازمان امری مهم است.

کانال تلگرام عصر اهواز

کد خبر: 306293
تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

امتیاز خبر: از تعداد رای دهندگان

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: منابع مالی که سال گذشته برای قریب به یک میلیون دانش‌آموز از سوی وزارتخانه در اختیار استان قرار گرفت، تنها چهار میلیارد تومان بوده است؛ یعنی برای هر دانش‌آموز چهار هزار تومان!.

به گزارش خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، محمد تقی‌زاده در مراسم هفته بزرگداشت مقام معلم که امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ماه در سالن طلائیه ناحیه چهار اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری علامه شهید انقلاب، اظهار کرد: امام (ره) در خصوص این شهید بزرگوار می‌فرماید “هر اثری از مطهری اثر مفیدی است و توصیه می‌کنم از تمام این آثار بهره‌برداری داشته باشید.”

سال‌هاست آرزو دارم یک نهاد دیگر متولی مراسم روز معلم باشد

وی افزود: من سال‌هاست آرزو می‌کنم روزی برسد که یکی از این نهادها، سازمان‌ها، و شرکت‌ها برای اولین‌بار در تاریخ ایران قدم جلو می‌گذاشت و اعلام می‌کرد که در منطقه و استان می‌خواهیم متولی برگزاری مراسم روز معلم باشیم؛ ولی تا به‌حال هیچ‌کدام از این دستگاه‌ها پیش‌قدم نشده است تا از معلم فرزند خود در یک برنامه این‌چنینی تقدیر کند و همیشه آموزش‌وپرورش خود تدارک این برنامه‌ها را دیده و از دیگران نیز دعوت کرده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که منابع دینی ما برای علم و دانش و تعلیم‌وتربیت ارزش فراوانی قائل شده است، تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرماید “هر کسی چیزی به من یاد دهد من را غلام خویش کرده است.”

تقی‌زاده عنوان کرد: هنگامی‌که منابع ملی و فرهنگی را بررسی می‌کنیم مشاهده می‌کنیم ایران همیشه در علم و دانش پیشتاز بوده است. تا چندی پیش در کتب تاریخی دوران راهنمایی نوشته شده بود، خط در تمدن سومر و بین‌النهرین اختراع شده است، اما در سال‌های اخیر چیزی که در سال ۲۰۰۷ توسط باستان‌شناسان اعلام شد این بود که اختراع خط به سومر تعلق ندارد بلکه متعلق به تمدن جیرفت در کرمان و پنج هزار سال قبل از میلاد است؛ یعنی ما یک تاریخ مکتوب هفت هزار ساله داریم.

وی ادامه داد: در دوره هخامنشیان می‌بینیم اولین قانون دفاع از حقوق بشر بر استوانه‌ای حک شده است؛ همچنین در دوره ساسانیان بزرگترین کتابخانه‌ها و دانشگاه‌ها در ایران وجود داشته است. دانشگاهی در خوزستان بود که مراودات علمی زیادی با دنیای باستان داشته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام شهید مطهری، خاطرنشان کرد: چه خوب است که شهید مطهری در این کتاب اشارات زیادی به این خدمات متقابل داشته است. ما یک سابقه تاریخی این‌چنینی داریم و مدرسه‌ای که برای اولین‌بار در عربستان توسط پیامبر (ص) احداث شد، صدای زنگش را در خوزستان می‌شنویم.

تقی‌زاده با بیان این‌که معقتدم هیچ تغییر و تکاملی در جامعه‌ای به‌وجود نمی‌آید مگر این‌که ابتدا آن تغییر در مدرسه و توسط معلم ایجاد شود، گفت: مباحث علمی، فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و غیره باید توسط همین معلم حفظ و توسط دانش‌آموزان به دوره‌های بعدی منتقل شود. اگر امروز به معلم، مدرسه و دانش‌آموز توجه نشود، باید فردا هزینه‌ای را که باید صرف مدارس می‌کردیم در زندان‌ها خرج کنیم.

مشکل همواره آموزش‌وپرورش؛ نبودن در اولویت هیچ‌کدام از دولت‌ها

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم باید اولویت اول امروز ما مدرسه و معلم باشد. اگر امروز چالش‌ها و نارسایی‌هایی را در آموزش‌و‌پرورش می‌بینیم نباید به دنبال علل این نارسایی‌ها باشیم. خارج از چارچوب آموزش‌وپرورش مشکلی همواره ما را همراهی کرده که در طول تاریخ معاصر ایران، آموزش‌وپرورش هرگز اولویت اول هیچ‌کدام از دولت‌ها نبوده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: اگر بخواهیم تغییری در جامعه به وجود آید باید آموزش‌وپررورش اولویت اول و معلم شخص اول این جامعه باشد؛ اگر این اتفاق بیافتد در سایر بخش‌های جامعه نیز هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

تقی‌زاده با اشاره به بیاناتی از مقام معظم رهبری که اگر یک نظام نتواند مشکلات اقتصادی خود را مرتفع کند قابل ملامت نیست اما اگر نتواند بچه‌های خودش را تربیت کند، قابل ملامت است، افزود: علی‌رغم تمام مشکلاتی که اکنون وجود دارد می‌بینیم معلمان تمام تلاش خود را می‌کنند تا وظیفه خویش را به‌خوبی انجام دهند. در خوزستان شاهدیم در شاخص‌های ملی طی یکی، دو سال اخیر ارتقاء رتبه خوبی اتفاق افتاده است. در شاخص‌هایی که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام شده، خوزستان رتبه نهم کشوری را کسب کرده است.

توانستیم اعتماد‌به‌نفس و غرور منطقه‌ای و ملی را بالا ببریم

وی با اشاره به دو شاخص ملی کنکور و امتحانات نهایی متوسطه سوم خاطرنشان کرد: این شاخص‌ها برای من اولویت نبوده است و بارانداز نهایی آموزش‌وپرورش نیز نه در خانه کنکور که در زمین‌های ورزشی، خانه‌های بهداشت و کلاس‌های پیش‌دبستانی است و این‌ها شاخص‌های چهانی هستند. ما توانستیم به‌خوبی به این شاخص‌ها وارد شویم و حس اعتماد‌به‌نفس و غرور منطقه‌ای و ملی را بالا ببریم تا کرسی‌های دانشگاه توسط فرزندان خودمان اشغال شود. این اتفاقی بود که باعث شد رتبه کنکور ما از ۲۷ به ۲۱ ارتقا پیدا کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: دلیل این ارتقاء رتبه اضافه‌شدن منابع مالی و انسانی جدید نبود بلکه با شناسایی بحران موجود در آموزش‌وپرروش به‌علت نداشتن برنامه، امسال برنامه‌ریزی خوبی انجام و اهداف به‌خوبی مشخص شد؛ اگرچه اولویت اصلی دولت‌های ایران هیچ‌گاه آموزش‌وپرروش نبوده؛ اما درخوزستان با حمایت‌های استاندار، آموزش‌وپرورش در اولویت اول قرار گرفت شد و این امر کمک بزرگی به ما کرد.

تقی‌زاده با اشاره به ارتقاء رتبه علمی آموزش‌وپرورش استان عنوان کرد: سال گذشته تنها چهار استان تغییر رتبه پیدا کردند که یکی از آن‌ها خوزستان بود. معتقدم در خوزستان ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد و با سه واژه هدفگذاری مشخص، برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی می‌توانیم پیشرفت کنیم.

سرانه ۴۰۰۰ تومانی برای هر دانش‌آموز استان در سال گذشته

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به مطالبات این اداره، عنوان کرد: از سال ۷۱ تاکنون مطالبات آموزش‌وپرورش توسط دیگر سازمان‌ها پرداخت نشده است. این سازمان اکنون نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبه دارد. چرا معلم خوزستانی باید تنها معلمی در کشور باشد که فضای تفریحی نداشته باشد در حالی‌که با پرداخت این مطالبات می‌توان تمام مشکلات را رفع کرد؟

تقی‌زاده ادامه داد: سال گذشته کل منابع مالی که برای قریب به یک میلیون دانش‌آموز از طرف وزارتخانه در اختیار استان قرار گرفت، تنها چهار میلیارد تومان بوده است؛ یعنی برای هر دانش‌آموز چهار هزار تومان. ما تنها زمانی می‌توانیم جامعه موفقی داشته باشیم که معلم موفق داشته باشیم و این شدنی نیست مگر آن‌که نگاه اول ما به معلم و دانش‌آموز باشد.

انتهای پیام



مطالب مرتبط
اشتراک گذاری

کانال تلگرام عصر اهواز

اخبار خوزستان