شورای شهر در اهواز نیما حاجی پور

شورای شهر در اهواز

قطعاً نهادهای مدنی زمانی می توانند به کسب شاخص ها و حداکثر توانمندی دست یابند که در سایه هماهنگی و فعالیت کارشناسی از عملکردی شفاف و در معرض نقد و ارزشیابی برخوردار باشند.
روابط عمومی ها از لحاظ حقوقی چه جایگاهی دارند؟ بررسی ضرورت تاسیس سازمان نظام روابط عمومی و ارتباطات احمد عامری . کارشناس روابط عمومی

روابط عمومی ها از لحاظ حقوقی چه جایگاهی دارند؟ بررسی ضرورت تاسیس سازمان نظام روابط عمومی و ارتباطات

عصر اهواز - با توجه به گسترش رسانه ها و شکل گیری رسانه های نو و همچنین گسترش وظایف روابط عمومی ها، کمتر مدیری را خواهیم یافت که از اهمیت نقش روابط عمومی در سازمان آگاه نباشد؛ تاثیرگذاری روابط عمومی در رشد و توسعه سازمان امری مهم است.
تالار عروسی لیانا اهواز
کد خبر: 1109
تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷

اینکه گفته شده خطای انسانی، نقص فنی و صعب‌العبور بودن مسیر سه عامل اصلی بروز سانحه تلخ ۵ آذر بوده صحت نداشته و تنها در حد گمانه‌زنی است.
امتیاز خبر: از تعداد رای دهندگان

سرویس اقتصاد عصر اهواز در حالیکه دولت ساده ترین راه فرار از پاسخگویی و مسئولیت در حادثه ریلی برخورد دو قطار را اعلام خطای انسانی دید و در همان ساعات ابتدایی مدیرعامل مستعفی آن، مسئولین کنترل ایستگاه شاهرود را مقصر این سانحه دلخراش معرفی کرد، باغ عنبران مدیرکل راه‌آهن شمالشرق ۱ با تکذیب ادعاهای صورت پذیرفته از سوی مقامات دولتی را تکذیب کرد تا فرافکنی دولت برای پنهان ماندن دلایل اصلی این سانحه مشخص گردد.

مدیرکل راه آهن شمالشرق ۱ اعلام اسامی قطعی مقصران سانحه قطار سمنان از سوی کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن که در رسانه‌های کشور منعکس شد را تکذیب کرد و افزود: اینکه گفته شده خطای انسانی، نقص فنی و صعب‌العبور بودن مسیر سه عامل اصلی بروز سانحه تلخ ۵ آذر بوده صحت نداشته و تنها در حد گمانه‌زنی است.

به گزارش ایسنا، حمید در باغ عنبران، با بیان اینکه کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن تاکنون اسمی از مقصران این سانحه نبرده است، اضافه کرد: هنوز بررسی‌ها در خصوص این سانحه تلخ تکمیل نشده و اعلام مقصران تا پیش از اتمام تحقیقات، غیرقانونی و نادرست است.

در باغ عنبران هرگونه اظهارنظر قطعی و کارشناسانه در خصوص مقصران این سانحه که به مرگ بیش از ۴۵ نفر از هموطنان مان انجامید را منوط به تکمیل بررسی‌های کارشناسانه دانست و گفت: انتظار می‌رود که رسانه‌ها از درج اخبار از مراجع غیرمسئول و گمانه‌زنی در این مورد اجتناب کنند.

وی با رد این شایعه که آموزش‌های فنی به پرسنل راه آهن شمال‌شرق در چند ماه منتهی به حادثه اخیر برگزار نشده است، افزود: این یک ادعا و خبر کذب است و همه دوره‌های آموزشی به‌روز در موعد مقرر برگزار شده است و عوامل مرتبط در آن حضور یافته‌اند.

مدیرکل راه‌آهن شمالشرق ۱ با بیان اینکه صد در صد دوره‌های آموزشی مرتبط با مرکز کنترل ترافیک نیز برگزار شده است، تصریح کرد: آموزش‌ها در این بخش با توجه به اهمیت آن همواره به طور جدی دنبال شده است.

عصر اهواز پیش از این نیز در گزارشاتی، عامل بودن خطای انسانی در رخ دادن چنین حادثه ای را از لحاظ علمی و فنی مورد نقد قرارداد داده بود و چرا که با وجود سیستم ATC و CTC، نیروی انسانی صرفا ناظر به صحت عملکرد است و دستورالعمل های فعلی مانع از خطای انسانی خواهد شد. بر اساس گزارش ها، ATC سیستم کنترل اتوماتیک قطار در ۱۸ ماه اخیر بارها اعلام خطای غیرواقعی داشته است.

هفته گذشته غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:

مدیرکل راه آهن شمالشرق، اظهارات مدیران راه آهن را تکذیب کرد / خطای انسانی عامل سانحه ریلی نیست« طبق قرارداد ATC با همان کنترل اتوماتیک قطار، هر قاعده ای در مسیر و حرکت رعایت نشود سیستم خود کار عمل می کند و خارج از اراده لوکوموتیوران ترمز می کند که چنین اتفاقی رخ نداد. از سوی دیگر تاکید شده است که وقتی کنترل قطار دستی می شود حداکثر سرعت قطار باید ۳۰ کیلومتر در ساعت می شد اما ۱۳۰ کیلومتر حرکت کرده است… در جلسه امروز با حضور اکبر ترکان مسئول کمیته ویژه بررسی حادثه تصادف قطار سمنان-مشهد، مشخص شد در ۱۸ ماه گذشته سیستم ۴ هزار خطا داشته است. به عبارتی روزی هفت خطا سیستم می دهد.»

از سوی دیگر حسن بیکی نماینده مردم دامغان و نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز پس از بررسی اتفاقات رخ داده در اتاق کنترل اظهار داشت:

« ۱۳ دقیقه زودتر از تغییر شیفت، دستور کتبی حرکت به قطار دوم ابلاغ شده بود! ساعت ۷ باید نفر بعدی می آمد که این فرد تاخیر می کند و ساعت ۷:۳۰ می رسد و دستور حرکت قطار هم ساعت ۷:۱۷ بوده است، بنابراین ۱۳ دقیقه زودتر از تغییر شیفت راننده دستور حرکت گرفته است.»

اما نکته ای که وجود دارد، در گزارش اولیه اکبر ترکان (مسئول بررسی علل حادثه تصادف دو قطار) و حسین عاشوری (رئیس‌کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن) هیچ اشاره ای به وجود این دو سیستم نشده و بدون در نظر گرفتن تمامی خطاهای سیستمی موجود، خطای انسانی را عامل این سانحه دانستند و از قوه قضائیه درخواست رسیدگی و پیگیری نمودند.

به نظر می رسد شفاف سازی در عملکرد سیستم های علائم الکتریکی خطوط راه آهن، منافع بسیاری از افراد حاضر در راس راه آهن را به خطر می اندازد؛ چرا که نقش آن ها با شرکت سازنده آن غیر قابل انکار است.


Asr Ahwaz News Agency

5.0 35
Google | Google+

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری

اخبار خوزستان